آ
  • آسیبشناسی نقد مقالۀ «جنسیت، قدرت و کاربرد زبان از دیدگاه تاریخگرایی نوین در گلنگری گلن راس اثر دیوید مَمِت» [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 219-226]
ا
  • ابراهیم عبدالقادر المازنی بررسی تطبیقی نظریه شعری محمد تقی بهار و ابراهیم عبدالقادر المازنی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 171-194]
  • احمد شاملو پدیدارشناسی‌ و سنخ‌شناسی‌ مخالف‌خوانی‌های‌ احمد شاملو [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 99-131]
  • احمد محمود تحلیل رویا در رمان درخت انجیر معابد [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 138-169]
  • ادبیات داستانی ایران روایتگردانی در قصه های عامیانه و داستانهای نوین فارسی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 1-20]
  • ادبیات داستانی سیاسی نخستین داستان سیاسی پس از انقلاب اسلامی: بررسی و تحلیل گفتمان داستان سلول 18 از علی اشرف درویشان [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 32-56]
  • ادبیات داستانی قرن چهارده گفتمان، قدرت و زبان در قصه‌های بهرنگی از دیدگاه تاریخ‌گرایی نوین [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 90-110]
  • استبداد پیش زمینه های استبدادپذیری در امثال فارسی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 73-98]
  • استعاره استعاره و پیرنگ در اندیشۀ پل ریکور [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 7-26]
  • استعاره- " معناشناسی شناختی" بررسی معنی‌شناختی استعارۀ زمان در داستان‌های کودک به زبان فارسی (گروه های سنی الف، ب، ج) [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 50-70]
  • اقتدارگرایی پیش زمینه های استبدادپذیری در امثال فارسی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 73-98]
  • امثال و حکم پیش زمینه های استبدادپذیری در امثال فارسی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 73-98]
  • انتقادی سبک شناسی انتقادی رویکردی نوین در بررسی سبک بر اساس تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 59-70]
  • انسان گرایی سبک آذربایجانی: انسان در میانۀ طبیعت و خدا [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 49-72]
  • انقلاب اسلامی نخستین داستان سیاسی پس از انقلاب اسلامی: بررسی و تحلیل گفتمان داستان سلول 18 از علی اشرف درویشان [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 32-56]
  • اولریش مارزلف نقدی بر مقاله «محوریت قهرمانان زن در قصه‌های عامیانه» [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 160-165]
  • ایدئولوژی سبک شناسی انتقادی رویکردی نوین در بررسی سبک بر اساس تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 59-70]
ب
  • بداعت معنایی استعاره و پیرنگ در اندیشۀ پل ریکور [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 7-26]
  • بنیان‌های نظریه ادبی فلسفه و نظریه ادبی تأملی در انحای ادای سهم فلسفه به نظریه ادبی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 1-30]
  • بهرنگی گفتمان، قدرت و زبان در قصه‌های بهرنگی از دیدگاه تاریخ‌گرایی نوین [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 90-110]
  • بی خانمانی بررسی تطبیقی داستان ویلان الدوله اثر جمالزاده و ویلان اثر گی دو موپاسان [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 71-90]
  • بیژن نجدی صندوق‌خانه ایدئولوژی تأویلِ نشانه شناسی «گیاهی در قرنطینة» بیژن نجدی... [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 110-120]
  • بیکاری بررسی تطبیقی داستان ویلان الدوله اثر جمالزاده و ویلان اثر گی دو موپاسان [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 71-90]
  • بینامتنیت بینامتنیت و دورباطل: دو مؤلّفه‌ی پسامدرنیستی در رمان پیکر فرهاد عبّاس معروفی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 121-142]
پ
  • پست مدرن بینامتنیت و دورباطل: دو مؤلّفه‌ی پسامدرنیستی در رمان پیکر فرهاد عبّاس معروفی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 121-142]
  • پیرنگ بررسی تطبیقی شیوۀ روایت‌گری ادبی روضه‌المجاهدین و پیرنگِ نمایشی سریال مختارنامه [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 195-218]
  • پیرنگ سازی استعاره و پیرنگ در اندیشۀ پل ریکور [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 7-26]
  • پیکر فرهاد زمان روایى درپیکرفرهاد [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 110-137]
  • پیکر فرهاد بینامتنیت و دورباطل: دو مؤلّفه‌ی پسامدرنیستی در رمان پیکر فرهاد عبّاس معروفی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 121-142]
  • پیوند دوگانه بینامتنیت و دورباطل: دو مؤلّفه‌ی پسامدرنیستی در رمان پیکر فرهاد عبّاس معروفی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 121-142]
ت
  • تأویل صندوق‌خانه ایدئولوژی تأویلِ نشانه شناسی «گیاهی در قرنطینة» بیژن نجدی... [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 110-120]
  • تاریخگرایی نو نقد مقالۀ «جنسیت، قدرت و کاربرد زبان از دیدگاه تاریخگرایی نوین در گلنگری گلن راس اثر دیوید مَمِت» [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 219-226]
  • تاریخ‌گراییِ‌نو نقدِ فضای گفتمان استعماری در سفرنامه‌های زنان غربی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 27-48]
  • تاریخ‌گرایی نوین گفتمان، قدرت و زبان در قصه‌های بهرنگی از دیدگاه تاریخ‌گرایی نوین [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 90-110]
  • تحلیل رؤیا تحلیل رویا در رمان درخت انجیر معابد [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 138-169]
  • تحلیل گفتمان انتقادی کردار گفتمانی و اجتماعی در رمان مدار صفر درجه بر پایه الگوی تحلیل گفتمان فرکلاف [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 81-109]
  • ترکیب نامتجانس ها استعاره و پیرنگ در اندیشۀ پل ریکور [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 7-26]
ج
  • جایگاه هستی‌شناختی ادبیات فلسفه و نظریه ادبی تأملی در انحای ادای سهم فلسفه به نظریه ادبی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 1-30]
  • جبرباوری پیش زمینه های استبدادپذیری در امثال فارسی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 73-98]
  • جریان سیّال ذهن زمان روایى درپیکرفرهاد [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 110-137]
ح
  • حکایت عرفانی سوررئالیسم در حکایت‌های صوفیانه (معرفی یک نوع روایی کهن) [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 71-90]
خ
  • خسرو و شیرین الگوهای مصوّرسازی بررسی دو نگاره از داستان «شاپورِ نقاش» خسرو و شیرین نظامی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 130-150]
د
  • داستان ایرانی روند تکوین سبک زنانه در آثار زویا پیرزاد: تحلیلی بر پایۀ سبک‌شناسی فمنیستی [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 333-2]
  • داستان مدرن فارسی تحلیل رویا در رمان درخت انجیر معابد [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 138-169]
  • داستان نقاش الگوهای مصوّرسازی بررسی دو نگاره از داستان «شاپورِ نقاش» خسرو و شیرین نظامی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 130-150]
  • داوود میرباقری بررسی تطبیقی شیوۀ روایت‌گری ادبی روضه‌المجاهدین و پیرنگِ نمایشی سریال مختارنامه [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 195-218]
  • درخت انجیر معابد تحلیل رویا در رمان درخت انجیر معابد [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 138-169]
  • دسته بندی موضوعی نقدی بر مقاله «محوریت قهرمانان زن در قصه‌های عامیانه» [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 160-165]
  • دور باطل بینامتنیت و دورباطل: دو مؤلّفه‌ی پسامدرنیستی در رمان پیکر فرهاد عبّاس معروفی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 121-142]
  • دوره‌بندی مفهوم دوره در مطالعات ادبی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 25-30]
  • دورۀ ادبی مفهوم دوره در مطالعات ادبی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 25-30]
  • دیدگاه روان شناختی الگوی دیدگاه روایی سیمپسون در یک نگاه [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 30-45]
  • دیدگاه روایی الگوی دیدگاه روایی سیمپسون در یک نگاه [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 30-45]
  • دیدگاه زمانی الگوی دیدگاه روایی سیمپسون در یک نگاه [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 30-45]
  • دیدگاه مکانی الگوی دیدگاه روایی سیمپسون در یک نگاه [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 30-45]
ذ
  • ذهن مؤلف فلسفه و نظریه ادبی تأملی در انحای ادای سهم فلسفه به نظریه ادبی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 1-30]
ر
  • رؤیا خوانشی فرویدی از داستان گاو‌خونی [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 22-23]
  • رفتارگرایی فلسفی فلسفه و نظریه ادبی تأملی در انحای ادای سهم فلسفه به نظریه ادبی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 1-30]
  • رمان سیاسی کردار گفتمانی و اجتماعی در رمان مدار صفر درجه بر پایه الگوی تحلیل گفتمان فرکلاف [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 81-109]
  • رمان فارسی زمان روایى درپیکرفرهاد [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 110-137]
  • روایت عشق متنی تجربۀ عشق در کتاب عشق روی پیاده‌رو نوشتۀ مصطفی مستور [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 160-180]
  • روایت گردانی قالبی روایتگردانی در قصه های عامیانه و داستانهای نوین فارسی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 1-20]
  • رودخانه خوانشی فرویدی از داستان گاو‌خونی [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 22-23]
  • روضه‌المجاهدین بررسی تطبیقی شیوۀ روایت‌گری ادبی روضه‌المجاهدین و پیرنگِ نمایشی سریال مختارنامه [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 195-218]
  • رویکرد انتقادی به نظریه ادبی فلسفه و نظریه ادبی تأملی در انحای ادای سهم فلسفه به نظریه ادبی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 1-30]
  • ریختشناسی نقدی بر مقاله «محوریت قهرمانان زن در قصه‌های عامیانه» [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 160-165]
ز
  • زبان گفتمان، قدرت و زبان در قصه‌های بهرنگی از دیدگاه تاریخ‌گرایی نوین [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 90-110]
  • زمان‌پریشی زمان روایى درپیکرفرهاد [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 110-137]
  • زوال ارزش ها بررسی تطبیقی داستان ویلان الدوله اثر جمالزاده و ویلان اثر گی دو موپاسان [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 71-90]
  • زویا پیرزاد روند تکوین سبک زنانه در آثار زویا پیرزاد: تحلیلی بر پایۀ سبک‌شناسی فمنیستی [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 333-2]
ژ
  • ژاک لکان عشق متنی تجربۀ عشق در کتاب عشق روی پیاده‌رو نوشتۀ مصطفی مستور [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 160-180]
س
  • ساخت‌آفرینی پدیدارشناسی‌ و سنخ‌شناسی‌ مخالف‌خوانی‌های‌ احمد شاملو [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 99-131]
  • سبک سبک شناسی انتقادی رویکردی نوین در بررسی سبک بر اساس تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 59-70]
  • سبک زنانه روند تکوین سبک زنانه در آثار زویا پیرزاد: تحلیلی بر پایۀ سبک‌شناسی فمنیستی [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 333-2]
  • سبک شناسی فمنیستی روند تکوین سبک زنانه در آثار زویا پیرزاد: تحلیلی بر پایۀ سبک‌شناسی فمنیستی [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 333-2]
  • سفرنامه نقدِ فضای گفتمان استعماری در سفرنامه‌های زنان غربی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 27-48]
  • سلول نخستین داستان سیاسی پس از انقلاب اسلامی: بررسی و تحلیل گفتمان داستان سلول 18 از علی اشرف درویشان [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 32-56]
  • سنت‌گرایی پیش زمینه های استبدادپذیری در امثال فارسی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 73-98]
  • سنت و تجدد ادبی بررسی تطبیقی نظریه شعری محمد تقی بهار و ابراهیم عبدالقادر المازنی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 171-194]
  • سوررئالیسم سوررئالیسم در حکایت‌های صوفیانه (معرفی یک نوع روایی کهن) [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 71-90]
  • سیاحان زن نقدِ فضای گفتمان استعماری در سفرنامه‌های زنان غربی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 27-48]
  • سیمپسون الگوی دیدگاه روایی سیمپسون در یک نگاه [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 30-45]
ش
  • شاپور نقاش الگوهای مصوّرسازی بررسی دو نگاره از داستان «شاپورِ نقاش» خسرو و شیرین نظامی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 130-150]
ع
  • عباس معروفی زمان روایى درپیکرفرهاد [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 110-137]
  • عبّاس معروفی بینامتنیت و دورباطل: دو مؤلّفه‌ی پسامدرنیستی در رمان پیکر فرهاد عبّاس معروفی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 121-142]
  • عشق عشق متنی تجربۀ عشق در کتاب عشق روی پیاده‌رو نوشتۀ مصطفی مستور [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 160-180]
  • عشق روی پیاده‌رو عشق متنی تجربۀ عشق در کتاب عشق روی پیاده‌رو نوشتۀ مصطفی مستور [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 160-180]
  • علی‌اشرف درویشیان نخستین داستان سیاسی پس از انقلاب اسلامی: بررسی و تحلیل گفتمان داستان سلول 18 از علی اشرف درویشان [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 32-56]
  • عمل‌گرایی رورتی فلسفه و نظریه ادبی تأملی در انحای ادای سهم فلسفه به نظریه ادبی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 1-30]
غ
  • غریزه مرگ خوانشی فرویدی از داستان گاو‌خونی [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 22-23]
ف
  • فراداستان روایتگردانی در قصه های عامیانه و داستانهای نوین فارسی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 1-20]
  • فراروایت روایتگردانی در قصه های عامیانه و داستانهای نوین فارسی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 1-20]
  • فرکلاف کردار گفتمانی و اجتماعی در رمان مدار صفر درجه بر پایه الگوی تحلیل گفتمان فرکلاف [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 81-109]
  • فضای سوم نقدِ فضای گفتمان استعماری در سفرنامه‌های زنان غربی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 27-48]
  • فلسفه فلسفه و نظریه ادبی تأملی در انحای ادای سهم فلسفه به نظریه ادبی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 1-30]
  • فهرست آرنه- تامسون نقدی بر مقاله «محوریت قهرمانان زن در قصه‌های عامیانه» [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 160-165]
ق
  • قدرت سبک شناسی انتقادی رویکردی نوین در بررسی سبک بر اساس تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 59-70]
  • قدرت گفتمان، قدرت و زبان در قصه‌های بهرنگی از دیدگاه تاریخ‌گرایی نوین [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 90-110]
  • قصه های عامیانه ی فارسی روایتگردانی در قصه های عامیانه و داستانهای نوین فارسی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 1-20]
  • قلقشندی تقدم نوشتار بر گفتار از دیدگاه قلقشندی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 174-187]
ک
  • کردار گفتمانی و اجتماعی کردار گفتمانی و اجتماعی در رمان مدار صفر درجه بر پایه الگوی تحلیل گفتمان فرکلاف [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 81-109]
  • کلید واژه ها: ریکور استعاره و پیرنگ در اندیشۀ پل ریکور [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 7-26]
گ
  • گاوخونی خوانشی فرویدی از داستان گاو‌خونی [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 22-23]
  • گفتار تقدم نوشتار بر گفتار از دیدگاه قلقشندی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 174-187]
  • گفتمان گفتمان، قدرت و زبان در قصه‌های بهرنگی از دیدگاه تاریخ‌گرایی نوین [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 90-110]
  • گفتمان قدرت صندوق‌خانه ایدئولوژی تأویلِ نشانه شناسی «گیاهی در قرنطینة» بیژن نجدی... [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 110-120]
  • گفتمان‌های‌ مسلط‌ پدیدارشناسی‌ و سنخ‌شناسی‌ مخالف‌خوانی‌های‌ احمد شاملو [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 99-131]
م
  • مادینه خوانشی فرویدی از داستان گاو‌خونی [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 22-23]
  • متن سبک شناسی انتقادی رویکردی نوین در بررسی سبک بر اساس تحلیل گفتمان انتقادی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 59-70]
  • محمد تقی بهار بررسی تطبیقی نظریه شعری محمد تقی بهار و ابراهیم عبدالقادر المازنی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 171-194]
  • مختارنامه بررسی تطبیقی شیوۀ روایت‌گری ادبی روضه‌المجاهدین و پیرنگِ نمایشی سریال مختارنامه [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 195-218]
  • مدار صفردرجه کردار گفتمانی و اجتماعی در رمان مدار صفر درجه بر پایه الگوی تحلیل گفتمان فرکلاف [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 81-109]
  • مشارکت‌گریزی پیش زمینه های استبدادپذیری در امثال فارسی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 73-98]
  • مصطفی مستور عشق متنی تجربۀ عشق در کتاب عشق روی پیاده‌رو نوشتۀ مصطفی مستور [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 160-180]
  • مصوّرسازی الگوهای مصوّرسازی بررسی دو نگاره از داستان «شاپورِ نقاش» خسرو و شیرین نظامی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 130-150]
  • مقاومت‌ پدیدارشناسی‌ و سنخ‌شناسی‌ مخالف‌خوانی‌های‌ احمد شاملو [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 99-131]
  • مکتب بهزاد الگوهای مصوّرسازی بررسی دو نگاره از داستان «شاپورِ نقاش» خسرو و شیرین نظامی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 130-150]
  • میرک الگوهای مصوّرسازی بررسی دو نگاره از داستان «شاپورِ نقاش» خسرو و شیرین نظامی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 130-150]
  • میشل فوکو گفتمان، قدرت و زبان در قصه‌های بهرنگی از دیدگاه تاریخ‌گرایی نوین [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 90-110]
ن
  • نشانه‌شناسی عشق متنی تجربۀ عشق در کتاب عشق روی پیاده‌رو نوشتۀ مصطفی مستور [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 160-180]
  • نشانه شناسی صندوق‌خانه ایدئولوژی تأویلِ نشانه شناسی «گیاهی در قرنطینة» بیژن نجدی... [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 110-120]
  • نظریه ادبی فلسفه و نظریه ادبی تأملی در انحای ادای سهم فلسفه به نظریه ادبی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 1-30]
  • نظریه ایدئولوژی صندوق‌خانه ایدئولوژی تأویلِ نشانه شناسی «گیاهی در قرنطینة» بیژن نجدی... [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 110-120]
  • نظریۀ ادبی سوررئالیسم در حکایت‌های صوفیانه (معرفی یک نوع روایی کهن) [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 71-90]
  • نظریّۀ ادبی مفهوم دوره در مطالعات ادبی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 25-30]
  • نظریّۀ تاریخ ادبی مفهوم دوره در مطالعات ادبی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 25-30]
  • نقد نقدی بر مقاله «محوریت قهرمانان زن در قصه‌های عامیانه» [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 160-165]
  • نقد ادبی نقد مقالۀ «جنسیت، قدرت و کاربرد زبان از دیدگاه تاریخگرایی نوین در گلنگری گلن راس اثر دیوید مَمِت» [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 219-226]
  • نقد اومانیستی سبک آذربایجانی: انسان در میانۀ طبیعت و خدا [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 49-72]
  • نقد پسااستعماری نقدِ فضای گفتمان استعماری در سفرنامه‌های زنان غربی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 27-48]
  • نقد روان‌کاوانه خوانشی فرویدی از داستان گاو‌خونی [دوره 5، شماره 18، 1391، صفحه 22-23]
  • نقد شناختی سبک آذربایجانی: انسان در میانۀ طبیعت و خدا [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 49-72]
  • نقد معاصر عربی بررسی تطبیقی نظریه شعری محمد تقی بهار و ابراهیم عبدالقادر المازنی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 171-194]
  • نقد معاصر فارسی بررسی تطبیقی نظریه شعری محمد تقی بهار و ابراهیم عبدالقادر المازنی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 171-194]
  • نقد مقاله تبِ تند باختین در ایران [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 200-210]
  • نگارگری الگوهای مصوّرسازی بررسی دو نگاره از داستان «شاپورِ نقاش» خسرو و شیرین نظامی [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 130-150]
  • نوشتار تقدم نوشتار بر گفتار از دیدگاه قلقشندی [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 174-187]
و
  • واژگان کلیدی : ویلان بررسی تطبیقی داستان ویلان الدوله اثر جمالزاده و ویلان اثر گی دو موپاسان [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 71-90]
  • واژگون‌سازی‌ پدیدارشناسی‌ و سنخ‌شناسی‌ مخالف‌خوانی‌های‌ احمد شاملو [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 99-131]
  • واژه های کلیدی:نظریه شعری بررسی تطبیقی نظریه شعری محمد تقی بهار و ابراهیم عبدالقادر المازنی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 171-194]
  • واعظ هروی بررسی تطبیقی شیوۀ روایت‌گری ادبی روضه‌المجاهدین و پیرنگِ نمایشی سریال مختارنامه [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 195-218]
  • وجهیت الگوی دیدگاه روایی سیمپسون در یک نگاه [دوره 5، شماره 17، 1391، صفحه 30-45]
  • ویلان الدوله بررسی تطبیقی داستان ویلان الدوله اثر جمالزاده و ویلان اثر گی دو موپاسان [دوره 5، شماره 19، 1391، صفحه 71-90]
ه
  • هومی بابا نقدِ فضای گفتمان استعماری در سفرنامه‌های زنان غربی [دوره 5، شماره 20، 1391، صفحه 27-48]