@article{ author = {aghanouri, naimeh}, title = {"Fallacy", the "expropriation", "false challenges" The main obstacles to stability in the research literature}, abstract ={Resistance literature, a type of political literature that comes with the popular resistance against tyranny and aggression description, as elemental efficient, pays Bydargry and justice. Analyzing the different aspects of this type of literature, the development of research in the field, particularly since the Islamic Revolution was on.In the field of literature, lasting until the end of 1390 more than 400 original research that the quality and quantity of resistance literature, and not marginal issues that have been detected, but despite little growth management, there are obstacles in the way of researching this area.In this study, the research deviations stability in the pathology literature and removing barriers, attempts to answer this question is that: Which management deviations ranging from fallacy and confiscation of literature in the field of sustainability have been there? The distortions of what literary trends or challenges in this area have created a false?have created a false?}, Keywords = {Resistance literature,research,fallacy,confiscation,obstacles}, volume = {9}, Number = {36}, pages = {7-39}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {"مغالطه‌ها"، "مصادره‌ها"، "چالشهای کاذب" موانع اصلی در پژوهشهای حوزه ادبیات پایداری}, abstract_fa ={ادبیات پایداری،گونه ای از ادبیات سیاسی اجتماعی است که همراه با شرح و توصیف مقاومت های مردمی در برابر استبداد و تهاجم، به مثابه عنصری کارامد، به بیدارگری و عدالت‌خواهی می پردازد. بررسی و تحلیل ابعاد گوناگون این نوع از ادبیات، سبب گسترش پژوهشهای این حوزه، خصوصاً از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی به بعد گردید. در حوزه ادبیات پایداری تا پایان سال 1390 بیش از 400 پژوهش اصلی که به کمّ و کیف ادبیات پایداری، و نه مسائل حاشیه ای آن پرداخته اند قابل شناسایی هستند؛ لیکن علی رغم رشد کمّی پژوهشی، موانعی در مسیر تحقیقی این حوزه وجود دارد. در این پژوهش با بررسی انحرافات پژوهشی حوزه ادبیات پایداری در جهت آسیب شناسی و رفع موانع موجود، کوشش شده به این سؤالات پاسخ داده شود که: کدام انحرافات پژوهشی اعمّ از مغالطه و مصادره در حوزه ادب پایداری وجود داشته اند؟ این انحرافات پژوهشی چه جریانها یا چالشهای کاذبی را در این حوزه ادبی پدید آورده اند؟}, keywords_fa = {"ادبیات پایداری","تحقیقات","مغالطه","مصادره","موانع"}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-5746-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-5746-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2016} } @article{ author = {TavakoliShandiz, Abolfazl}, title = {The Most Important Approaches to the Definition of Narrative and its Elements from Interdisciplinary Viewpoint}, abstract ={Today, narrative is one of the most common concepts, not only in literature, but also in non-literary fields such as psychology, social sciences and philosophy, uo tp the point that the concept of " narrative turn" has emerged. This paper is amied at studying the most important approaches addressing narrative, because it is not only important for literary and narrative studies, but at the same time can reveal the deep connections between literature and other disciplines. Obviously, to do this, only only literary references should be consulted, but also other important ideas, especially in philosophy and psychology, should be taken into consideration. In this manner, narrative can be used as a basis for interdisciplinary studies. For this purpose, desk study method has been used study two major approaches towards narrative, i.e. definition-centered and descriptive approacheds. For definition-centered appraoch, the major components and consistuents of narrative have been inferred by comparing such definitions and their contradictions have been brought into surface. In the next section, using a descriptive approach, the nature of narrative and its relationship with culture (social dimension) and understanding and life (individual dimension) will be examined. This will be done by reviewing the ideas of both narratologists and philosophers. The results of theis study indicate that narrative is a widespread phenomenon that is not only important in the field of literature, but also plays a very important role in the culture, understanding, identity and ethics.}, Keywords = {Narrative,Narratology,Definition-centered approach,Descriptive approach,Interdisciplinary viewpoint}, volume = {9}, Number = {36}, pages = {41-71}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {مهمترین رویکردها به تعریف روایت و عناصر آن با نگاهی میان‌رشته‌ای}, abstract_fa ={امروزه روایت یکی از مفاهیم بسیار رایج، نه تنها در ادبیات، بلکه همچنین در عرصه‌های غیرادبی از جمله روان‌شناسی، علوم اجتماعی و فلسفه است، تا بدان‌جا که از مفهوم «گشتار روایی» سخن به میان آمده است. این مقاله می‌کوشد رویکردهای مهمی که برای پرداختن به روایت مطرح است را بررسی نماید، چرا که این کار نه تنها برای مطالعات ادبی و روایت واجد اهمیت است، بلکه در عین حال می‌تواند ارتباط عمیق ادبیات با سایر رشته‌ها را به‌خوبی نشان دهد. روشن است که به این منظور نه تنها باید به منابع ادبی مراجعه کرد، بلکه لازم است برخی از مهم‌ترین آرای مربوط به روایت را به‌ویژه در فلسفه و روان‌شناسی هم از نظر دور نداشت. به این ترتیب است که می‌توان از روایت به‌عنوان مبنایی برای مطالعات میان‌رشته‌ای سخن به میان آورد. به این منظور با استفاده از روش مطالعه کتابخانه‌ای دو دسته رویکرد اساسی به تعریف روایت، یعنی رویکرد تعریف‌محور و رویکرد تبیینی (کارکردمحور) مطالعه می‌گردند؛ در بخش رویکرد تعریف‌محور با مقایسه تعاریف روایت، عناصر رایج آنها استخراج و موارد تزاحم آن‌ها بررسی می‌گردد. در قسمت بعد با بهره‌گیری از رویکرد تبیینی، ماهیت روایت و نسبت آن با فرهنگ (بعد اجتماعی) و فهم و زندگی (بعد فردی) مورد بررسی قرار خواهد گرفت که برای این منظور هم آرای روایت‌شناسان و هم نظرات فیلسوفان مهم در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد. نتیجه این‌که روایت پدیده‌ای است فراگیر که نه تنها در زمینۀ ادبیات اهمیت دارد، بلکه نقش بسیار مهمی در فرهنگ، فهم، هویت و اخلاق نیز ایفا می‌کند.}, keywords_fa = {روایت,روایت‌شناسی,رویکرد تعریف‌محور,رویکرد تبیینی,منظر میان‌رشته‌ای}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-4988-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-4988-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2016} } @article{ author = {}, title = {Environmental Ethics considerations of Hedayat and Chubak Review of two story}, abstract ={}, Keywords = {"environmental ethics","animal ethics","emotional justifications"," Hedayat"," Chubak"}, volume = {9}, Number = {36}, pages = {73-95}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {ملاحظات اخلاق زیست محیطی هدایت و چوبک نقد دو داستان}, abstract_fa ={اخلاق زیست‌محیطی به بررسی ملاحظات اخلاقی دخیل در رابطه انسان با محیط پیرامونش می‌پردازد. دو داستان «سگ ولگرد» و «انتری که لوطی‌اش مرده بود» ظرفیت­های مشترکی دارند که زمینه­ساز نقد و خوانش آن­ها با چنین رویکردی است؛ به‌گونه­ای که بیش از سایر خوانش­ها، با دنیای ذهنی صاحبان این دو اثر و نیز با متن آن‌ها همخوانی دارد. در این مقاله، ملاحظات اخلاق زیست­محیطی این دو اثر را به‌شکلی تطبیقی بیان خواهیم کرد و دلایل توجیهی نویسندگان را در لزوم رعایت اخلاق و حقوق حیوانات برخواهیم شمرد. این دلایل شامل دو نوع منطقی و عقلانی، و احساسی و اقناعی است که از این دو اثر استخراج و استنباط شده است. تحقیق به‌روش توصیفی- تحلیلی انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد بیشترین تکیه نویسندگان بر توجیهات احساسی و اقناعی در این دو داستان است؛ همچنین، بیانگر نزدیکی دیدگاه­های اخلاقی این دو نویسنده با بعضی آموزه­های سنتی و نیز نظریه­های جدید در حوزه اخلاق حیوانات ازجمله دیدگاه کانت و آلبرت شوایتزر است. توصیفات و ماجرای این دو داستان نوعی مبارزه با گونه­گرایی را با شگردهای گوناگون ادبی  ترویج می‌کنند.  }, keywords_fa = {اخلاق زیست‌محیطی, اخلاق حیوانات, دلایل اقناعی, هدایت, چوبک}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-6096-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-6096-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2016} } @article{ author = {fazeli, firooz and taghinezhadrudbaneh, fatemeh}, title = {Dialectic receptions of “Rira” poem}, abstract ={The poem of "Rira"’s nima yushij is one of the best modern poems of him. Structural, metrical & lexical features of this poem were caused readers with different horizon of expectations to have sometimes different readings of it in decades. The meaning of this poem has always been concealed in ambiguity by the use of certain words, specially the word "Rira" & the use of symbol in his poems. Reception theory is studing different readings of a text which makes it to recreat every time. Reading of nima’s poetry according to reception theory reveal the difference aspects of his poetry. In this article we intend to express different readings of the "Rira"’s poem in the realms of form & technique as well as the structure of it’s content deal. And also we want to analyize the audience reception from progressive meaning of this poem, diachronically & synchronically. this study show that Nima creates his objects by providing multiple perspectives with the theme of grief and with creating gaps in the text. Meaning in this verse, formed by horizons of expectation, over time. The reader is unaware through the poem & ultimately become conscious. Horizon of expectations prevailing in the poem "Rira" is horizon of expectations And the readers by using the codes of aesthetics assets interpret poem. However, due to the inherent properties of this poem, can be presented each time a new reading of it.}, Keywords = {Reception theory,Jauss,Iser,Rira,Nima Yushij}, volume = {9}, Number = {36}, pages = {97-119}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {دیالکتیک دریافت های شعر«ری‌را»}, abstract_fa ={شعر «ری‌را» نیما یوشیج، یکی از برترین شعرهای مدرن است. خصوصیات ساختاری، وزنی و واژگانی این شعر، موجب شده که در طول دهه‌ها، خوانندگان به خوانش‌های متفاوت و گاهی هم ارز از آن بپردازند. استفاده از برخی واژگان، به ویژه کلمۀ «ری‌را» و همچنین استفاده از نماد در اشعار نیما، معنای این شعر را در هاله‌هایی از ابهام قرار‌داده‌ است که موجب شده تا این شعر در طول زمان مورد خوانش‌های مختلفی قرار‌ بگیرد. نظریۀ‌ دریافت در پی خوانش‌های متفاوت از یک متن است. خوانش شعر نیما، این حُسن را دارد که ابعاد گوناگون شعر او را آشکار می‌کند. در این نوشتار برآنیم تا به بیان قرائت‌های مختلف از شعر «ری‌را» در دو ساحت فرم و تکنیک و همچنین ساختار محتوایی آن بپردازیم و چگونگی دریافت مخاطبان را از هاله‌های پیش‌روندۀ معناییِ این شعر در طول زمان – سیر درزمانی و هم‌زمانی- مورد تحلیل و بررسی قرار‌دهیم. این پژوهش نشان می‌دهد که نیما ابژۀ خود را از طریق فراهم ‌آوردن منظرهای متعدد می‌آفریند و با ایجاد خلاهایی در متن، عدم تعینی را رقم ‌می‌زند که خواننده را به رابطه دیالکتیکی با متن فرا می‌خواند. معنا در این شعر، به واسطه درهم‌آمیزی افق‌های ، در طول زمان شکل می‌گیرد و آگاهی خواننده در طول شعر کامل می‌شود. افق انتظار غالب در شعر «ری‌را» از نوع افق انتظار اجتماعی است و خوانندگان با استفاده از رمزگان زیبایی‌شناسی و داشته‌های معنوی خود، شعر را تفسیر می‌کنند؛ اما به دلیل خاصیت ذاتی ابهام‌آمیز بودن این شعر، می‌توان هربار خوانش جدیدی از آن ارائه‌ داد.}, keywords_fa = {نظریه دریافت,یاوس,آیزر,ری را,نیما یوشیج}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-4563-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-4563-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2016} } @article{ author = {Noori, Ali and Roozbeh, Momammad R}, title = {Nima\'s Phenomenological Poetics: the survey of Nima\'s phenomenological views in the “Letters”}, abstract ={Phenomenology is a flow which its main purpose is reaching to the real recognition of things; a cognition which is pure and is free from presuppositions and prejudices, so that mere and true beings of creatures get the permission, to appear themselves and the interference of mind and its contents stand aside from the pure openness of beings. What is important here is achieving the real and authentic description of things with the reduction of Epoché. Nima Yoshij as a poet who could be named as epoch maker, in his 'letters' and his writings to others, continually concentrates on this point that an authentic poet must see with his eyes and they must learn to see based on concrete and genuine experiences. He also stressed on this point that poem and poetry is the connection with the being of beings and to achieve this purpose, all of the definitions around an event must be pushed away for reaching the entity of beings. Nima's letters could be assumed as his theories about poem which in it, he knows what is important is exact vision and being free from any subjectivity for composing poetry. In this paper, we will analyze this Nima's notions and will compare them with phenomenologist's attitudes.}, Keywords = {"Nima Yoshij","letters","phenomenology","Epoché","descripsion"}, volume = {9}, Number = {36}, pages = {121-141}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {بوطیقای پدیدارشناختی نیما: بررسی آراء پدیدارشناسانۀ نیما در «نامه‌ها» او}, abstract_fa ={پدیدارشناسی جریانی است که در آن هدف اصلی، رسیدن به شناخت واقعی از امور است؛ شناختی که رها از هرگونه پیش‌فرض و پیش‌داوری باشد، به گونه‌ای که هستی واقعی و راستین موجود، از جانب خویش اجازه ظهور بیابد و دخالت ذهن و محتویات آن از سر راه صرافت طبیعی موجودات کنار رود. آنچه در این بین اهمیت دارد این است که با تقلیل یا فروکاست( اپوخه)، بتوان به توصیفی اصیل و واقعی از هستی موجودات رسید. نیما یوشیج به عنوان شاعری که توانست دوران‌ساز باشد، در نامه‌ها و مکتوبات خود به اطرافیان، مدام بر این نکته تأکید دارد که شاعران اصیل باید با چشم و نگاه خود در امور بنگرند و آنها باید دیدن را بیاموزند؛ دیدنی که مبتنی بر تجربه های اصیل و انضمامی است. وی بر این نکته تأکید دارد که شعر و شاعری، مناسبت‌یافتن با هستی است و برای رسیدن به این مطلوب باید تمام تعاریف حول یک امر را کنار زد تا بتوان به جوهر آن راه یافت. می‌توان مکتوبات نیما را بوطیقای شعری وی دانست که قبل از هر امری، نگاه دقیق و رها از هر سوژه‌ای را برای سرودن شعر ضروری می‌داند. در این جستار، این دسته از نظریات نیما را بررسی و با آراء اندیشمندان پدیدارشناس مقایسه می‌کنیم.}, keywords_fa = {"نیما یوشیج","حرف‌های همسایه","پدیدارشناسی","اپوخه","توصیف"}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7422-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7422-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2016} } @article{ author = {Toghiani, Ishagh and Faiez, Mohammad Zaher and AghaHosaini, Hosai}, title = {Critical notion and ironic discourse in “announcement of earth’s Inheritance”}, abstract ={Irony after the Socrates and Plato onward has created too many subjects but still there is not a general consent about the definition of it which could specify it. But all the scholars agree that irony presents kind of concealment which is something against the real idea of the poet. Irony is an overview of the world which from one hand consists of literary words such as: allegory, satire, sarcasm, scorn, paradox and criticism and from other hand it can tie two opposite sentiment of laughing and crying in a way that no other literary devices can do such a thing. In this way Bakhtari who is considered as one of the successful poets had used irony in his poetry as a skillful poet in a way that it both reflects the above mentioned literary devices and laughing and crying sentiments too. This paper tries to analysis the “announcement of earth’s Inheritance” which is the only collection of Bakhtari and shows the real life pain and problems of Afghanistan people who lost their lives and were under the presure of Taliban government. Bakhtari by reconciliation of the opposits and by an ironic look at the social, cultural, and religious issues shows how much the poet can be successful in using irony as a device to criticize social and political status of Afghanistan.}, Keywords = {Irony,Persian contemporary poem,Wasef Bakhteri,Taliban}, volume = {9}, Number = {36}, pages = {143-163}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {اندیشۀ انتقادی و بیان آیرونیک در «بیان نامۀ وارثان زمین»}, abstract_fa ={پس از سقراط و افلاطون بحث‌های فراوانی در مورد آیرونی صورت گرفته اما تاکنون تعریف واحدی که حد و مرز آن را مشخص کند انجام نشده است، اما تمامی محققان بر این نکته اتفاق نظر دارند که آیرونی با نوعی پنهان کاری مطلبی را برخلاف نظر حقیقی شاعر ارائه می‌دهد. آیرونی در واقع نوعی از نگاه و جهان بینی است که صناعات ادبی دیگری چون کنایه، هجو، طعنه، تضاد و پارادوکس را نیز در درون خود جای داده است. آیرونی به شکل متمایزی خنده و گریه را به هم پیوند می‌دهد چنانکه سایر شگردهای ادبی از انجام آن ناتوانند. مقاله پیش رو معرفی واصف باختری یکی از شاعران معاصر افغانستان است که به شکل چشمگیری از شگرد آیرونی استفاده کرده است، واصف در منظومۀ «بیان نامۀ وارثان زمین» صدای دردها و آمال مردم افغانستان است که دچار دگم اندیشی و جزمیت ویرانگر حاکمیت طالبان شده است، او در این منظومه با درآمیختن عواطف متناقض و نگاهی آیرونیک به بیان مسایل اجتماعی، فرهنگی و عقیدتی افغانستان می‌پردازد. این مقاله با تحلیل آیرونی‌های این منظومه نشان می‌دهد تا چه اندازه شاعر در بیان وضعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی کشور خود با موفقیت از شگرد آیرونی بهره برده و شعر آیرونیک خود را به یکی از مصادیق موفق شعر معاصر فارسی در افغانستان تبدیل کرده است.}, keywords_fa = {آیرونی,شعر معاصر فارسی,واصف باختری,طالبان}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-3913-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-3913-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2016} } @article{ author = {Gholamy, Farzane}, title = {Manifestation of Theory in Theorist’s Works: The Examination of “The Reader in the Book” in Kissing Game by Aiden Chambers}, abstract ={Abstract In recent years in Iran, Aiden Chambers’ theory called “The Reader in the Book” has greatly attracted researches in the realm of children literature. The purpose of such studies has been to read various works of Iranian children literature writers based on Chamber’s theory. In order to recognize the specifics of the child reader in the text, Chambers introduces the four essential elements of style, point of view, taking sides and tell-tale gaps. The fundamental question of this study is to examine whether the theoretical elements and concepts chambers names as essential to create the child reader in the book are practically used in his literary works? The examination of “Cindy’s Day Out” from his collection, Kissing Game, represents that Chambers has created an active and critical child reader in his work through the proper application of different methods, such as the shift from narratorial-descriptive style to dramatic-objective style, Various but fluid and friendly diction, few but understandable literary figures, third person narrator focalized through the main character, taking sides through style shift, superficial and cultural gaps along with gaps in characterization and narrative structure.}, Keywords = {"Children Literature," "Aidan Chambers," "The Reader in the Book," "Kissing Game," “Cindy’s Day Out”}, volume = {9}, Number = {36}, pages = {165-186}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {جلوه نظریه در آثار نظریه پرداز: بررسی «خواننده درون متن» در بازی محبت اثر ایدن چمبرز}, abstract_fa ={چکیده در سال‌های اخیر در ایران، نظریه ایدن چمبرز تحت عنوان «خواننده درون‌متن» از طرف محققان حوزه ادبیات کودک بسیار موردتوجه قرار گرفته است. تلاش پژوهش‌های مربوطه خوانش متفاوت آثار نویسندگان ایرانی این حوزه از ادبیات بر اساس نظریه چمبرز بوده است. چمبرز در روش نقد خود برای شناسایی ویژگی‌های خواننده درون‌متن اثر ادبی بررسی چهار عنصر سبک، زاویه دید، طرفداری و شکاف‌های گویا را لازم می‌داند. سؤال عمده این مقاله این است که آیا ویژگی‌ها و شیوه-های نظری که چمبرز آن‌ها را برای خلق خواننده درون‌متن ضروری می‌شمارد در آثار ادبی خود او عملاً نمود پیداکرده‌اند؟ بررسی داستان «روز بیکاری سیندی» از مجموعه داستان بازی محبت1 نشان می‌دهد که چمبرز با بهره‌گیری هوشمندانه از شیوه‌های مختلف، ازجمله تغییر سبک روایتی-توصیفی به سبک نمایشی-عینی، کلمات متنوع اما روان و صمیمی، آرایه‌های ادبی کم و قابل‌فهم، راوی سوم شخص محدود به کانونگری شخصیت اول داستان، طرفداری از طریق تغییر سبک، شکاف‌های صوری و فرهنگی و شکاف در شخصیت‌پردازی و ساختار متن خواننده کودکی فعال و منتقد را در متن خود می‌سازد و طلب می‌کند.}, keywords_fa = {"ادبیات کودک," "ایدن چمبرز," "خواننده درون‌متن," "بازی محبت," "روز بیکاری سیندی."}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7760-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7760-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2016} } @article{ author = {., .}, title = {Defanding of Gremas}, abstract ={}, Keywords = {}, volume = {9}, Number = {36}, pages = {187-191}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {یک روش علمی هیچگاه نمی میرد. پاسخ به یاداشت منتشر شدۀ «گریماس یک روش مرده»}, abstract_fa ={در پاسخ به گزارش و یادداشتی باعنوان «گریماس یک روش مرده» که در قسمت نقد مقالات در مجله علمی- پژوهشی نقد ادبی شماره 34 تابستان 95 منتشر شده است، درصدد برآمدم تا کوتاه، مطلبی را به سطر آورم. باید بگویم که این یادداشت و گزارش منتشرشده، خود به نقد نیاز دارد و همین عامل مرا واداشت تا کمی سکوت بشکنم. دانشجوی عزیز، آقای محسن شریفی صحی، مطلب خودشان را باعنوان جنجالی «گریماس یک روش مرده» آغاز کرده‌اند که واژه مرده هم در عنوان اصلی و هم در آغاز متن تکرار شده است. اولین سؤالی که به ذهن بنده خطور کرد، این بود که مگر روش علمی می‌میرد؟ اما وقتی اصل یادداشت و گزارش را خواندم متوجه شدم که عنوان هیچ ارتباطی با متن ندارد؛ زیرا در متن اصلی بحث استفادۀ تکراری و گاهی نادرست و همچنین سرقت نظری مطرح شده است؛ بنابر این دریافتم که عنوان فقط کاربرد جنجالی دارد. اما پرسش مهم‌تر این است که این دوست عزیز تا چه اندازه گرمس را می‌شناسد؟ آیا مقاله، اثر یا کتابی از گرمس را به زبان اصلی خوانده است؟ آیا زبان فرانسه را می‌شناسد‌؟ اگر پاسخ به این سؤالات منفی باشد، چگونه و با اتکا به کدام حکم می‌توان روش گرمس را مرده پنداشت؟}, keywords_fa = {روش علمی, هیچ‌گاه نمی‌میرد,گریماس, یک روش مرده }, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-1521-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-1521-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2016} }