@article{ author = {Parsanasab, Mohamm}, title = {Motif: Definitions, Types, Functions and …}, abstract ={One of the problems which prevent a correct or common comprehension of a fiction and its precise analysis is the diversity which exists in understanding and using the common terms in fiction domain. Although most of these terms have been listed in dictionaries and used by researchers, there is no unanimity about their usage. Due to this matter, distinction of fiction's elements and the analysis of narratives confront some difficulties. In this paper we intend to revise one of the most common terms in narratology i.e. motive, focusing on dependent motive and independent motive. Hence it is necessary to criticize the most important definitions in dictionaries for motive, to show their credibility and the degree of their expressiveness and to present our definitions. Also, all types of motives in traditional Persian fictions will be categorized and their four functions in narration will be explained. In our point of view, motive is a structural – semantic term that is related more to structural elements of a story than to its semantic aspects.}, Keywords = {Narratology,Motive,Dependent Motive,Independent Motive,Fictional Narrative,Function}, volume = {2}, Number = {5}, pages = {7-40}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {بن‌مایه: تعاریف، گونه‌ها، کارکردها و...}, abstract_fa ={اختلاف در فهم و کاربردِ اصطلاحات رایج در حوزۀ ادبیات داستانی، از مشکلاتی است که گاه مانع از فهم درست و مشترک داستان و تحلیل دقیق آن می شود. با اینکه بسیاری از این اصطلاحات به فرهنگ ها راه یافته و بر زبان اهل تحقیق جاری است، هنوز در کاربرد آن اجماعی وجود ندارد. همین امر، تشخیص و تمایز عناصر داستانی و در نتیجه، تحلیل داستان ها را در عمل با مشکل روبه رو ساخته است. نویسنده در این گفتار، قصد دارد یکی از پرکاربردترین اصطلاحات حوزۀ روایت شناسی، یعنی بن مایه را با تأکید بر «نقش مایۀ آزاد» و «نقش مایۀ مقیّد» بازنگری کند. برای این منظور، اهمّ تعاریف موجود در فرهنگ ها را نقد می کند، درجۀ رسایی و نارسایی آن ها را نشان می دهد و تعاریف مورد نظر خود را عرضه می کند. همچنین، انواع بن مایه را در داستان های سنّتی فارسی طبقه بندی، و کارکردهای چهارگانۀ آن را در روایت تبیین خواهد کرد. بن مایه، اصطلاحی است ساختاری-معنایی که بیشتر با عناصر ساختاری داستان ارتباط می یابد نه صرفاً با جنبه های معنایی آن.}, keywords_fa = {روایت‌شناسی,بن‌مایه,بن‌مایۀ آزاد,بن‌مایۀ مقیّد,روایت داستانی,کارکرد}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-4957-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-4957-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2009} } @article{ author = {Haddadi, Elham}, title = {A Narratological Approach to Goli Taraghi\'s Do Donya (Two Worlds)}, abstract ={The narratological approach in studying the fictional narrations structure provides an organized ground and a systematic pattern for analyzing the main elements of the narrative text, i.e. story and text. In the present research, the Do Donya (Two Worlds) is analyzed in a narratological approach and the first hypothesis of the research about the possibility of applying the structural of narratology for the modern fictional narration of Do Donya is tested. The reason for choosing the Do Donya fiction in the matters of deep structure, time, place and focusing is the conflicts and discrepancies which exist between death and life. The results indicate that the narratological approach with its componenets (including story level elements, such as time elements consisting of order, continuation and frequency; place elements consisting of fiction place and text place; characterization covering direct and indirect characterizations (action, speech, visual figure, environment and names deductions); focalization (internal and external); aspects of focalization conceptive, psychological and ideological)); narrating (the narrative levels (metafictional and subfictional), the narrative layers (internal and external)); representation of speech and thought (narration, crucibles (scenario, merely briefed scenario, indirect repetition of content, free indirect speech)) can present a structural analysis of all aspects of the narration of Do Donya story.}, Keywords = {Narratology,Time,Place,character,focalization,Narration of Do Donya,Deep structure,Conflict and Discrepancy,Representation of Speech and Thought}, volume = {2}, Number = {5}, pages = {40-72}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {رویکردی روایت‌شناختی به داستان دو دنیا اثر گلی ترقی}, abstract_fa ={رویکرد روایت شناختی1 در بررسی ساختار روایت های داستانی2، بستر و الگوی منظمی برای تحلیل مؤلفه های اصلی متن روایی، یعنی داستان3 و متن4 فراهم می کند. در این جستار، به تحلیل داستان دو دنیا از دیدگاه روایت شناختی پرداخته می شود و به فرض اولیه پژوهش در مورد امکان کاربرد عملی الگوی ساختاری روایت شناختی در روایت داستانی مدرن دو دنیا با بررسی مؤلفه های روایت شناسی در این داستان، پاسخ داده می شود. دلیل انتخاب داستان دو دنیا در بحث ژرف ساخت5، زمان6، مکان7 و کانونی شدگی8 در باب تضاد9 و تناقض میان مرگ و زندگی است. نتایج به دست آمده نشان می دهد رویکرد روایت شناختی با مؤلفه های خود که شامل مؤلفه های سطح داستان می شود؛ از قبیل عناصر زمانی: نظم10، تداوم11 و بسامد12؛ مکانی: مکان داستان و مکان متن؛ شخصیت پردازی13: مستقیم و غیرمستقیم (کنش14، گفتار15، وضعیت ظاهری16، محیط17 و قیاس اسامی18)؛ کانونی شدگی19: درونی، بیرونی و وجوه کانونی شدگی (وجه ادراکی، وجه روان شناختی و وجه ایدئولوژیکی)؛ روایتگری20: سطوح روایی (فراداستانی21 و زیرداستانی22)، لایه های روایی (درونی23 و بیرونی24)؛ بازنمایی گفتار و اندیشه25: نقالی26 و محاکات27 (خلاصه داستانی، خلاصه کمتر داستانی محض، بازگفت غیرمستقیم محتوا، سخن غیرمستقیم آزاد) می تواند تحلیلی ساختاری از تمام وجوه روایت داستان دو دنیا عرضه کند.}, keywords_fa = {روایت‌شناسی,زمان,مکان,شخصیت,کانونی‌شدگی,روایت دو دنیا,ژرف‌ساخت,تضاد و تناقض,بازنمایی گفتار و اندیشه}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-9878-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-9878-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2009} } @article{ author = {Khodayar, Ebrahim}, title = {The Structural Criticism of Fitrat-e Bukharaie\'s Monäzere (Monäzere: the first steps in Tajiki Farsi novel writing in Transoxania)}, abstract ={The Persian works of Abdalrauf Fitrat-e Bukharaie (1886-1938) in Transoxania (mā wara` an-nahr) are of the first new prose and poetry instances of Tajiki Farsi in this region. The Monäzere (Debate) of Modarres-e Bukharaie with a European in India on the new schools, known as Monäzere (Istanbul, 1910), in addition to be the first prose and narrative work of this writer and poet of Transoxania, is the first independent Tajiki Farsi work in new Tajiki Farsi literature in this region, that describes the conflict between modernity and tradition in the form of short novel/long short story. This book is classified under thesis novels, i.e. problem novels so far as content is concerned. The present article tries to criticize and analyze the Monäzere from the view point of structure and story elements and further explore its outstanding role in founding dramatic literature and forming or establishing the new Tajiki Farsi literature in the Bukhara in the early twentieth century.}, Keywords = {Monäzere (Debate),Fitrat-e Bukharaie,Structural Criticism,New Tajiki Novel Writing,Problem Novels}, volume = {2}, Number = {5}, pages = {73-107}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {نقد ساختاری مناظره فطرت بخارایی (مناظره: نخستین گام ها در رمان نویسی فارسیِ تاجیکی در ماوراءالنّهر)}, abstract_fa ={آثار فارسی عبدالرّئوف فطرت بخارایی (1886-1938م) در ماوراءالنّهر از نخستین نمونه های نظم و نثر نوین فارسیِ تاجیکی در این منطقه است. مناظرۀ مدرّس بخارایی با یک نفر فرنگی در هندوستان دربارۀ مکاتب جدیده، معروف به مناظره (استانبول، 1328ق/1910م)، علاوه بر آنکه نخستین اثر منثور و روایی این نویسنده و شاعر ماوراءالنّهری است، اوّلین اثر مستقلِّ نوشته شده به زبان فارسی در ادبیّات نوینِ فارسیِ تاجیکی در این منطقه نیز به شمار می¬رود که در قالب رمان کوتاه/ داستان بلند به تبیین جدال «سنّت و تجدد و قدیم و جدید» با یکدیگر پرداخته است. این کتاب از نظر محتـــوا در زیرمجموعۀ رمان¬های رسالتی، یعنی رمانِ انتقادِ اجتماعی قرار می¬گیرد. در این مقاله، مناظره از منظر ساختار و عناصر داستانی نقد و تحلیل، و نقش برجستۀ آن در بنیان¬گذاری ادبیّات نمایشی و نیز شکل¬دهی و تثبیت زبان و ادبیّات نوینِ فارسیِ تاجیکی در بخارای آغاز قرن بیستم بررسی شده است.}, keywords_fa = {مناظره,فطرت بخارایی,نقد ساختاری,رمان نویسیِ نوین ِتاجیک,رمانِ انتقادِ اجتماعی}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-2761-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-2761-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2009} } @article{ author = {Daneshgar, Maryam}, title = {Imagination and its Cognitive Status in Romanticism: a Comparative Study of Iranian & European Romanticism with an Approach to Mirzade-ye Eshghei\'s Poems}, abstract ={Ph.D. Student of Persian Language and Literature , Tehran University & Researcher of the Academy of Persian Language and Literature Romanticists have been the center of global attention for two decades by providing a new viewpoint in the fields of literal, cultural, social and political global studies. Romanticism as a live school of thought is a fundamental Part of modern culture more than being a real phenomenon of 19th century. Actually it is a new approach in global studies more than a mere literal school. The most important principle of this school is individualism, individual perfection and individual unlimitation,with emphasizing the role of imagination. From the literary aspect it is a new and ontological evaluation through poetry. Imagination has an important place in the aesthetics of Romanticism, actually the special approach of this school to Imagination, should have specified and distinguished it from the others. Modern art and literature in Iran comes from our familiarity with western thought which lead us to understand western culture and Philosophy. Definitely it is very important to understand different origins of this thought for a better understanding of it. In this article, we survey one of the Romanticism aesthetic features, i.e. "imagination" and its emergence in Persian poetry during the "constitutional time", as the earliest time of this style evolution.}, Keywords = {Imagination and its Cognitive Status in Romanticism: a Comparative Study of Iranian & European Romanticism with an Approach to Mirzade-ye Eshghei's Poems}, volume = {2}, Number = {5}, pages = {109-134}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {تخیّل و جایگاه معرفتی آن در رمانتیسیزم: بررسی تطبیقی رمانتیسیزم اروپا و ایران با رویکردی به شعر میرزاده عشقی}, abstract_fa ={رمانتیک ها با فراهم آوردن چشم اندازی نو در مطالعات ادبی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جهان بیش از دو سده است که در مرکز توجه جهانیان هستند. رمانتیسیزم به عنوان مکتبی زنده و در قید حیات، بیش از اینکه پدیده ناب قرن نوزدهمی باشد، جزء اساسی فرهنگ مدرن است و پیش از اینکه گرایش ناب ادبی باشد، نگرشی نو در مطالعات جهانی به شمار می آید. برجسته ترین اصل این مکتب، فردیت؛ کمال فردی و نامحدودیت فرد با تأکید بر نقش تخیل است و در بعد ادبی، نوعی ارزیابی مجدد و هستی شناسانه از طریق شعر «تخیل» در زیبایی شناسی مکتب رمانتیسیزم از جایگاه مهمی برخوردار است و بی¬تردید باید برجسته¬ترین ویژگی این مکتب و وجه ممیّزه آن را نسبت به سایر مکاتب، رویکرد ویژه آن به تخیل دانست. هنر و ادبیات مدرن امروز ایران، محصول آشنایی با تفکر غرب است و این واقعیت، نیازمند فهم و درک فرهنگ و فلسفه غرب است. به طور قطع، آشنایی با ریشه های مختلف این تفکر برای درک بهتر آن، اهمیتی بسزا خواهد داشت. آنچه این مقاله قصد دارد به آن بپردازد، بررسی یکی از ویژگی های زیبا شناختی رمانتیسیزم، یعنی «تخیل» و چگونگی بروز آن در شعر فارسی عصر مشروطه ـ به عنوان دوران آغازین این تحول سبکی ـ است. برای این منظور، نمونه هایی از اشعار میرزاده عشقی برگزیده شد؛ عشقی فرد اکمل مدرنیسم دوران مشروطه است که بیشترین گسستگی فکری از سنّت و رویکرد به تجدد را می¬توان در شعر و اندیشه او سراغ گرفت.}, keywords_fa = {تخیل,معرفت شناسی,رمانتیسیزم,میرزاده عشقی}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-5645-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-5645-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2009} } @article{ author = {Saberpoor, Zainab}, title = {The Minimalist Short Story}, abstract ={Minimalism is a movement in art and literature which is said to have its origin in the post- Vietnam- war America. The movement, which took place in visual arts first, has been always associated with the notions of smallness, shortness and the minimum usage of artistic representation devices; which is a sort of "reduction". This essay analyzes the minimalist short story. For this purpose, a brief history of minimalism as a movement in art and fiction has been provided first. Afterward, the nature of minimalist short story has been described and then some characteristics of the minimalist short story, such as language, characterization, plot, etc are discussed.}, Keywords = {Minimalism,short story,Brevity}, volume = {2}, Number = {5}, pages = {135-146}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {داستان کوتاه مینی‌مالیستی}, abstract_fa ={مینی مالیسم یا کمینه گرایی جنبشی هنری و ادبی است که خاستگاه آن را آمریکای پس از جنگ ویتنام دانسته اند. این جنبش که ابتدا در هنرهای دیداری شکل گرفت، همواره تداعی کننده مفهوم کم و کوتاه بودن و یا استفاده حداقلی از ابزارهای بیان هنری و در واقع نوعی «کاهش» بوده است. این مقاله به بررسی داستان کوتاه مینی مالیستی پرداخته است. به این منظور، ابتدا پیشینه مینی مالیسم به عنوان جنبشی هنری و سپس جنبشی در داستان نویسی بررسی شده است. در ادامه، ماهیت داستان مینی مالیستی تشریح، و سپس ویژگی های اساسی این نوع داستان ازقبیل زبان، شخصیت پردازی، طرح داستانی و... بیان شده است.}, keywords_fa = {مینی‌مالیسم,داستان کوتاه,ایجاز}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7541-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7541-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2009} } @article{ author = {Abbasi, Habibollah and Baloo, Farz}, title = {A Reflection on Masnavi with Bakthin\'s Dialogism Approach}, abstract ={The contemporary literary theorists have examined different literary genres from different viewpoints. Among them Mikhael Bakhtin, a distinguished Russian literary critic, is a standout. Highlighting his key concept of dialogism, Bakhtin from among different literary genres describes the novel, specially Dastayovski's novels as possessing dialogic or Polyphonic quality. In such novels, the voice of the narrator isn’t dominant but is beside other voices. Among Persian literary classic texts, Masnavi – ye Manavi is one of the few texts in which the debates and dialogues between its story allegorical characters is considerably conformable to the components Bakhtin considers for dialogism. We raise and describe this conformability in this article.}, Keywords = {Molavi,Masnavi,Dialogism,polyphony,Monologism,Satire and Facetiae,The Other}, volume = {2}, Number = {5}, pages = {147-173}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {تأملی در مثنوی معنوی با رویکرد منطق مکالمه‌ای باختین1}, abstract_fa ={نظریه پردازان ادبی معاصر، از چشم انداز های مختلفی ژانرهای ادبی را نقد و بررسی کرده اند. در این میان میخاییل باختین2، نظریه پرداز بزرگ روس، جایگاه ویژه ای دارد. وی با تأکید بر اصطلاح کلیدی «منطق مکالمه»3 در میان انواع ادبی، به ویژه رمان و آن هم رمان های داستایفسکی، آن ها را واجد ماهیت گفت وگویی و چندآوایی می داند. در چنین رمان هایی، صدای راوی بر فراز صداهای دیگر قرار نمی گیرد، بلکه صدایی در کنار صداهای دیگر به شمار می آید. در میان متون کلاسیک ادب فارسی، مثنوی معنوی از معدود آثاری است که مناظرات و گفت وگوهای شخصیت های داستانی – تمثیلی آن با مؤلفه هایی که باختین برای منطق مکالمه ای برمی شمرد به طور تأمل برانگیزی مطابقت و همخوانی دارد. این مقاله طرح و شرح این موضوع خواهد بود.}, keywords_fa = {مثنوی مولوی,منطق‌ مکالمه,چندآوایی,تک‌آوایی,طنز و هزل,دیگری}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-4242-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-4242-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2009} } @article{ author = {Yahaghi, Fari}, title = {Pun; a literary Device, a Visual Device: a Comparison of Literary and Visual Puns in Animation}, abstract ={Since arts normally have human sources, they are originally alike and have different forms. Therefore methods of representation in one media, with a little formal change, could be used for the other one. In this research after defining pun as a rhetoric device, its visual equivalents have been dealt with in the world of pictures and particularly in animation. Pun has been defined as: two words are same in form or pronunciation, and different in meaning. Pun is normally used in rhetoric for decoration and make the speech humorous. But in modern semiotic theories, it has been considered as: two similar signifiers with different signified. In this case one can consider two homogeneous visual signs which indicate two different meanings as a visual pun. For instance a picture of a man’s face and a picture of the moon both of which are round. By replacing word and picture we can define visual forms in animation field. In this paper we will offer methodized analysis from visual plays, which might be found heuristically in the artists works.}, Keywords = {Semiotics,Pun,Animation,Moving Picture,Word}, volume = {2}, Number = {5}, pages = {175-195}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {جناس؛ آرایه ادبی، آرایه بصری مقایسه تطبیقی جناس‌های لفظی و بصری در انیمیشن}, abstract_fa ={هنرها از آنجا که خاستگاه مشترک انسانی دارند، ذاتاً یکسان و تنها در صورت متفاوت اند؛ بنابراین، می توان چگونگی رسیدن به شیوه های بیانی در یک رسانه هنری را با اندکی تغییر ظاهری برای رسانه ای دیگر مورد استفاده قرار داد. در این مقاله، ضمن معرفی جناس به عنوان یکی از شیوه های بلاغی زبان، معادل های بصری آن در دنیای تصویر و به ویژه در انیمیشن جست وجو شده است. جناس، هم نشینی دو کلمه است که در شکل یا تلفظ همسان و در معنا متفاوت باشند. از جناس معمولاً در نظم و نثر به عنوان یک آرایه ادبی برای زیبایی و گاه طنزآمیز کردن کلام استفاده می شود. اما با توجه به نظریات مدرنی که در باب جناس به ویژه از دیدگاه نشانه شناسی مطرح شده است، تعاریف سنتی جناس -که آن را به کلمات محدود می کرد- جایگاهی ندارد. از این دیدگاه، جناس را دو نشانه متشابهی می دانند که بر دو دال متفاوت دلالت کند. بنابراین، دو نشانه تصویری متجانس که دو مفهوم متفاوت را نشان می دهند نیز می توانند گونه ای جناس بصری قلمداد شوند؛ مانند تصویر چهره انسان و ماه که هر دو گرد هستند. با جابه جایی تصویر و کلمه، می توان برای انواع جناس های لفظی، که پیشتر تعریف شده اند، معادل های تصویری قابل بحثی در انیمیشن عرضه کرد که خوانش آن همانند زبان وابسته به زمان است. این مقاله بر آن است با مقایسه تطبیقی جناس در ادبیات و تصویر متحرک، تحلیل روشمندتری از بازی های تصویری به دست دهد که معمولاً به طور ذوقی و تصادفی در نگاه هنرمندان به وجود می آید.}, keywords_fa = {جناس,انیمیشن,تصویر متحرک,نشانه‌شناسی,کلمه}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-10934-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-10934-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2009} } @article{ author = {yavari, hadi}, title = {Introduction and criticism of Iranian folk novels before the Safavid period}, abstract ={}, Keywords = {}, volume = {2}, Number = {5}, pages = {197-208}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {معرفی و نقد کتاب رمانس‌های عامیانه ایرانی قبل از دوره صفوی}, abstract_fa ={ویلیام ل. هاناوی2(تـ.1929م) استاد بازنشسته مطالعات آسیایی و خاورمیانه دانشگاه پنسیلوانیاست. او در سال 1970م در دانشگاه کلمبیا از رساله دکتری خود با عنوان رمانس¬های عامیانه ایرانی قبل از دوره صفوی دفاع کرد. هاناوی رساله خود را بدون تغییر و به صورت تایپ ماشینی در سال 1972م به مؤسسه «میکروفیلم های دانشگاهی، شرکت زیراکس3 واقع در ان آربور میشیگان4 برای نشر سپرد. او آثار دیگری نیز درباره زبان فارسی، زبان و ادبیات اردو و فرهنگ عامیانه پاکستان و خط نستعلیق دارد که بیشتر آن ها را با همکاری دیگر محققان انجام داده است. هاناوی در مجموع 23 مدخل مرتبط با داستان¬های عامیانه کهن ایرانی نیز برای دایرهالمعارف ایرانیکا5 نوشته است. ویلیام هاناوی رساله خود را حدود چهل سال قبل در شرایطی نوشت که تاریخ نگاران ادبی به رمانس های عامیانه ایرانی توجهی نداشتند یا آن ها را آثاری کم ارزش می دانستند. فقط چند سال پیش از آن (1967م)، تحت تأثیر ایدئولوژی مارکسیستیِ اهمیت توده «در میان تیم تاریخ ادبی نویس ریپکا، ییری سیپک6 کارش را اختصاصاً به این موضوع مربوط ساخته» بود (فتوحی، 1387: 75). البته سیپک یادآوری می کند که نوشته او «جز طرحی از ادبیات عامیانه ایران نیست.» (ریپکا، 1383: 2/1217). هاناوی در مواجهه با این خلأ انتقادی و تاریخ ادبیاتی، رمانس های عامیانه ایرانی را موضوع کار خود قرار داد (ص8 و287). اما با تأسف باید گفت پس از گذشت حدود چهار دهه، هنوز جای ادبیات عامیانه به طور عام و رمانس های عامیانه به طور خاص در کتاب های تاریخ ادبیات خالی است (فتوحی، 1387: 75). در حوزه نقد و بررسی نیز جدّی ترین کار، مجموعه مقالات محمدجعفر محجوب (1383) است که اغلب به معرفی نمونه هایی از این «داستان های عامیانه» اختصاص دارد و هنوز تنها تحقیق قاعده مند درباره ماهیت و جایگاه رمانس های عامیانه ایرانی، اثر هاناوی است. ظاهراً این اثر به دلیل شیوه نشر7 برای اغلب پژوهشگران ادبیات داستانی فارسی ناشناخته است. نگارنده ارجاع به آن را فقط در کتاب پیدایش رمان فارسی اثر کریستف بالایی دیده و از این رو به ترجمه این اثر مشغول است.}, keywords_fa = {نقد کتاب,نقد کتاب,رمانس‌های عامیانه ایرانی قبل از دوره صفوی,رمانس‌های عامیانه ایرانی قبل از دوره صفوی}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7777-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7777-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2009} }