@article{ author = {Horri, Abolfazl}, title = {Fantastic: Uncanny and/ or Marvelous in the Relief after the Grief}, abstract ={This paper examines two modes of fantastic genre, i.e uncanny and marvelous, with regard to the stories of Tanookhi's the Relief after the Grief. We will start by a discussion of Todorov's work on the 'fantastic'. In doing so, the etymology of the keywords and the review of literature are also given. Then, it is referred to Todorovian structural approach to 'the fantastic'. Due to this approach, it is told that in the fantastic stories of the book (sometimes titled as "keraamaat" genre), the reader has to experience the world described as a possible or impossible world full of fear and strange: depending on the readers to explain the occurrence of strange events naturally or supernaturally, the stories may undergo the category of uncanny or marvelous, respectfully. Finally, as conclusion and new results, it is said that in the Relief after the Grief: 1) the focus is on one central character as the center for all events 2) events of the stories are seen through the focal point of this character as the main narrator- focalizer and 3) The reader’s point of view should be that of the central character and the events should be focalized through his eyes.}, Keywords = {fantastic,uncanny,the Relief after the Grief,marvelous,Tanookhi,Todorov}, volume = {1}, Number = {4}, pages = {1-216}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {ژانر وهمناک: شگرف و/ شگفت در فرج بعد از شدت}, abstract_fa ={این جستار دو گونه ژانر فانتاستیک/ وهمناک، یعنی شگرف و/ در مقابل شگفت و تعیین میزان کارآمدی این ژانرها را در تعیین نوع ادبی حکایت های کوتاه فرج بعد از شدت (باب های هفتم، هشتم و نهم از جلد دوم) بررسی می کند. ابتدا به تعریف واژه وهمناک، و سپس به پیشینه آن اشاره می شود. در ادامه، از رهیافت ساختاری تودروف به وهمناک سخن به میان می آید. در نگرش تودروف، وهمناک ناممکنی است که به کمک علل طبیعی یا فراطبیعی ممکن می شود؛ از این رو، شیشه عمر بس ناپایدار آن با برطرف شدن شک و ترس خواننده شکسته، و وهمناک به یکی از دو حوزه مجاور خود یعنی شگرف و/ یا شگفت وارد می شود. در این مقاله ضمن اشاره به برخی حکایت های فرج بعد از شدت- که در ژانرهای شگفت و شگرف و نیز ژانر «کرامات» قرار می گیرند- گفته می شود که در این داستان ها، تردید شخصیت و یا خواننده به یکی از دو روش زیر برطرف می شود: یا برای رخدادهای به ظاهر عجیب داستان ها دلایل عقلانی و منطقی ایراد می شود (گونه شگرف) یا اینکه معلوم می شود رخدادها در دنیایی غیرواقعی رخ داده است (گونه شگفت). در پایان، به یافته های پژوهش اشاره می شود: 1. توجه به شخصیت مرکزی داستان؛ 2. رویدادها را راوی حکایت می کند، امّا حوادث از دیدگاه شخصیت مرکزی دیده می شود (راوی- کانونی گر)؛ 3. دیدگاه خواننده با دیدگاه راوی و شخصیت اصلی یکی است.}, keywords_fa = {وهمناک,شگرف,شگفت,فرج بعد از شدت,تنوخی,تودروف}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-5965-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-5965-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2008} } @article{ author = {RezaeiDashtArzhaneh, Mahmou}, title = {An Intertextual Approach to a Tale from Marzbanname}, abstract ={Assistant Professor Of  Persian Language and Literature Shahid Chamran University of Ahvaz rn rn rn   rn rn rn According to the  intertextul approach there is no text that is self-sufficient; rather,in this approach, it is supposed that every text is an intertext from previous texts and for following texts. In this essay, first different aspects of text and intertextuality are explained and then, a tale from Marzbanname is analyzed according to this approach. At the end,it has been shown that as Barthes, Bakhtin, Keristova, Genette, Todorov and other adherents of Intertextulity approach have emphasized, there is no authentic and original text; therefore, the mentioned tale from  Marzbanname , like other texts, is a retelling of previous texts.}, Keywords = {Intertextuality,Roland Barthes,Mikhail Bakhtin,Julia Keristeva,Gerard Genette,Harold Bloom,Marzbanname}, volume = {1}, Number = {4}, pages = {1-216}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {نقد و تحلیل قصه‌ای از مرزبان‌نامه بر اساس رویکرد بینامتنیت}, abstract_fa ={براساس رویکرد بینامتنیت، هیچ متنی خودبسنده نیست و هر متن در آن واحد، هم بینامتنی از متون پیشین و هم بینامتنی برای متون پسین خواهد بود. در این جستار، ابتدا وجوه مختلف متن و بینامتنیت تشریح، و سپس براساس این رویکرد، قصه ای از مرزبان نامه نقد و بررسی شده است. در پایان نیز گفته شده چنان که رولان بارت، باختین، کریستوا، ژنت، تودوروف و دیگر منتقدان پیرو بینامتنیت تأکید کرده اند، هیچ متنی اصیل نیست و قصه مورد بحث در مرزبان نامه نیز چون متون دیگر واگویه ای از متون پیشین است.}, keywords_fa = {بینامتنیت,میخاییل باختین,رولان بارت,ژولیا کریستوا,ژرار ژنت,: مرزبان‌نامه,هارولد بلوم}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-2265-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-2265-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2008} } @article{ author = {Sidan, Maryam}, title = {A Structural Approach to the Analysis of Golshiri\'s Shazde Ehtejab}, abstract ={Ph. D.student in Persian Language and Literature Of Tehran University   Structuralists consider literature to have a structure similar to language and try to compile special syntactic rules for it. In fiction, Structuralism mainly studies narration.Structuralist narratologists try to compile a single coherent narrative structure for the different domains of fiction. In this article, we have tried to analyze one of the most famous Persian novels,Shazdeh Ehtejab by Houshang Golshiri ,within the framework of the structuralist viewpoints of Genette, Greimas, Bramond, Todorov and Barthes. To do that, we have studied the structure of Shazdeh Ehtejab in three levels: in the first level which we call "narrator and point of view in Shazdeh Ehtejab" we study the point of view,method of narration and the narrator/ narrators who narrate Shazdeh Ehtejab.In the second level we study the narrative structure of Shazde Ehtejab and in the third level we structurally analyze Shazdeh Ehtejab}, Keywords = {Structure,Structuralism,Shazdeh Ehtejab,Golshiri}, volume = {1}, Number = {4}, pages = {53-82}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {تحلیل و بررسی شازده احتجاب گلشیری با دیدگاه ساختگرایانه}, abstract_fa ={ساختگرایان ادبیات را دارای ساختاری یکسان با زبان می پندارند و در پی گردآوری قواعد نحوی ویژه ای برای آن هستند. ساختگرایی در داستان، بیشتر به بررسی عنصر روایت می پردازد. روایت شناس ساختگرا در پی گردآوری ساختار روایی منسجم و واحدی از حوزه های گوناگونِ داستان است. در این مقاله، یکی از برجسته ترین رمان های فارسی، شازده احتجاب، (1348) نوشته هوشنگ گلشیری با توجه به برخی دیدگاه های منتقدان ساختگرا همچون ژنت، گرماس، برمون، تودوروف و بارت تحلیل شده است. برای این منظور، ساختار شازده احتجاب در سه سطح بررسی شده است: در سطح نخست که عنوان آن «راوی و زاویه دید در شازده احتجاب» است، زاویه دید، شیوه روایت و راوی یا راویانی بررسی شده که شازده احتجاب را روایت می کنند. سطح دوم به بررسی ساختار روایی شازده احتجاب، و سطح سوم به تحلیل ساختاری این داستان نظر دارد.}, keywords_fa = {ساختار,ساختگرایی,شازده احتجاب,گلشیری}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7053-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7053-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2008} } @article{ author = {SafiPirlojah, Hossei}, title = {Narrative Genres Based on Verb Semantics}, abstract ={The purpose of present article is to introduce the basic constituents of the story blueprint, and principles governing them. By the story blueprint I intend the reader's inference about some relatively short sequences of narrative events. The local rules operative on these sequences help the reader discriminate story characters' goal-directed actions from unintentional events and states, before mentally modeling an overall structure of interlinked larger sequences within a storyworld. Action, event, and state are among the concepts inextricably connected with the notion of story and reiterated through the history of narrative analysis. The concepts at issue, and with them the nature and scope of narrative itself, have been further illuminated by recent insights offered mainly by linguists, philosophers, and cognitive scientists. Most of these developments occurred long before the establishment of cognitive sciences, and even before the heyday of structuralist narratology. But despite their availability at the time, they have been brought within the compass of classical theories of narrative since only a couple of decades ago. Narrative theorists argue that to tell and comprehend stories is to operate within a system of rules in which events are preferentially viewed as structural sequences of intentionally-oriented actions. In recent works on the semantics of verbs, however, language theorists have made finer-grained classifications of expressible events, with actions as a mere subcategory. This article is thus meant to explore some of the implications of verb semantics for narrative theory, especially as concerns typology of narratives under various genres.}, Keywords = {narrative genre studies,storyworld,narrative pace,propositional phrase,social narratology,chronology of narration}, volume = {1}, Number = {4}, pages = {83-106}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {گونه‌شناسی داستان بر پایه معناشناسی فعل}, abstract_fa ={این مقاله به معرفیِ مواد اولیه و اصول حاکم بر «طرح خام» داستان پرداخته است. منظور از «طرح خام داستان»، استنباطی است که خواننده از زنجیره رویدادهای رواییِ نسبتاً کوچک در ذهن خود می¬پروراند. اصول موضعیِ حاکم بر این زنجیره های کوتاه، به خواننده کمک می کند تا بخش های مختلف داستان را «وضعیت»2، «رویداد»3 یا «کنش»4 بداند و همچنین رفتار شخصیت های داستانی را در توالی های هر چه بزرگ تر به یکدیگر پیوند دهد و ساختار منسجمی از کنش ها را در ذهن خود طراحی کند. «وضعیت»، «رویداد» و «کنش» از مفاهیم بنیادینی است که در پیشینه روایت شناسی بارها تکرار شده است. با این حال، دیدگاه های جدید به¬ویژه در علوم شناختی، زبان شناسی و فلسفه نکات تازه ای را به این مفاهیم سنتی افزوده و درک ما را از ماهیت و ابعاد داستان دگرگون کرده است. بعضی از این یافته ها چندان هم تازه نیستند و اگرچه پیشینه شان به سال ها پیش از شکل گیریِ علوم شناختی و حتی روایت شناسیِ ساختارگرا می رسد، تا یکی¬دو دهه اخیر از چشم نظریه پردازان روایت پنهان مانده و بازیابی نشده بودند. در نظر روایت¬پژوهان، داستان پردازی و درک داستان در دستگاه قواعدی صورت می¬گیرد که با تعبیر بیشتر رویدادها به «کنش»های عامدانه و هدفمند، زنجیره هایی از آن ها می بافد و به این ترتیب، ساختاری از کنش ها را پی می¬ریزد. اما زبان شناسان در چارچوب معناشناسیِ فعل، تمایز جزئی تری را از رویدادها معرفی کرده اند که کنش ها فقط بخشی از آن¬اند. در این مجال، با بعضی پیامدهایی که معناشناسیِ فعل برای نظریه روایت دارد آشنا خواهیم شد و به ویژه کارآییِ آن را در گونه¬شناسیِ داستان بررسی خواهیم کرد.}, keywords_fa = {گونه شناسیِ داستان,جهان داستان,ضرباهنگ روایت,زمان روایتگری,روایت پژوهیِ اجتماعی,عبارت گزاره ای}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-4440-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-4440-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2008} } @article{ author = {SalehiMazandarani, Mohammad Rez}, title = {Poets’ Attitudes on Poetry}, abstract ={The views of the great poets on the essence of poetry and its constituent elements, expressed implicitly within the lines of their poetry, offer invaluable points that are often missed by literary critics. These critical views, which are sometimes expressed in a pseudo-philosophical statements, and are often wrapped in artistic expressions, are based in their actual experiences.  These views are usually expressed in brief, or wrapped in imagery, or even in an elegant indirect language, which may be extracted and, through analysis, may lead to our deeper understanding and invaluable views on poetry. These conclusions, we realize, are sometimes confirmed by the bulk of criticism. It is worth noticing that such conclusions were already preceded by great poets who were apparently the best critics themselves. The classification and the analysis of these poets’ views on poetry are considerable, and can constitute a new branch of study in the field of history of literary criticism in Persian Literature, and subsequently change the traditional system of evaluation of poetic styles.}, Keywords = {Literary Theory,criticism of poetry,aesthetic criticism,artistic expression,the poets’ views}, volume = {1}, Number = {4}, pages = {107-125}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {شعر به روایت شاعران}, abstract_fa ={دیدگاه هایی که شاعران بزرگ و صاحب سبک در باب شعر و عناصر دربرگیرنده آن در لایه هایی از سروده های خویش آورده اند، گاه نکته های بسیار باارزشی را درباره شعر و چیستی آن بیان می کند که اغلب منتقدان ادبی از آن ناآگاهند. این دیدگاه های نقادانه و گاه شبه فلسفی که اغلب با بیانی هنری و برخاسته از زمینه های شهودی مطرح شده، به لحاظ کمّی به اختصار و درون تصویر یا بیانی کوتاه و غیرمستقیم آشکار شده است. نکته اینکه با استخراج و نقد و تحلیل این نظریات می توان به اندیشه های باارزشی در باب شعر دست یافت که مانند آن ها گاهی در سخنان نظریه پردازان ادبی نیز آمده است و می توان برتری و پیشی گرفتن شاعران را در نقد تجربه مندانه شعر نمایاند. بررسی و طبقه بندی و تحلیل نگاه ها و دیدگاه های شاعران در باب شعر تا حدی درخور توجه است که می تواند شاخه ای مستقل در تاریخ نقد ادبی در حوزه ادبیات فارسی را به خود اختصاص دهد و معیارهای سنتی در موازین بررسی سبک های شعری را دگرگون سازد.}, keywords_fa = {نقد شعر,نظریه ادبی,نقد ذوقی,بیان هنری,دیدگاه شاعران}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-1368-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-1368-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2008} } @article{ author = {Taheri, Qadratolah and Hoshangi, Maji}, title = {Intertextual Criticism of Three Literary Works: The Metamorphosis, Blindness and Rhinoceros}, abstract ={In the history of world's literature, there have always been authors who see literary works as a place to express human’s position in the society and try to describe man in relation to the nature and the world surrounding him and warn him of the perils this world may bring to him.Today's world is a world of unrest, tension and identity loss due to rapid technological changes and ideological instabilities. With machines overwhelming human life and his conformity to the cold tune of today's world, a distance has emerged between man on one hand and morality and spirituality on the other, and this has led him gradually to a severe critical atmosphere. Some creators of literary works have tried to show this reality in their works.They have employed creative literary techniques to show an intensified view of human position in relation to the current world in order to refer man to his inner nature and notify him of the peril and distress governing the society. Kafka, Ionesco and Saramago are among those writers who are mindful of the crisis man is experiencing in his modern and postmodern life and have reflected the situation in their works, the Metamorphosis, Rhinoceros, and Blindness, respectively. In this article we have used the intertextual approach to analyse these three works based on their structure and theme and have remarked their semiological relationship.}, Keywords = {Intertextuality,Metamorphosis,Blindness,Rhinoceros}, volume = {1}, Number = {4}, pages = {127-151}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {نقد بینامتنی سه اثر ادبی مسخ، کوری و کرگدن}, abstract_fa ={در تاریخ ادبیات جهان، همیشه نویسندگانی بودند که آثار ادبی را جایگاهی برای بیان موقعیت انسان در جامعه خود می پنداشتند و سعی آنان بر این بود که موقعیت انسان را در طبیعت و جهان پیرامونش تبیین، و او را از خطر های احتمالی باخبر کنند. از سویی جهان امروز، به واسطه تحولات فناورانه پرشتاب و ناپایداری های ایدئولوژیک، دنیایی است مضطرب، پرتنش و بی هویت. هجوم عناصر عالم ماشینی در زندگی بشر و همچنین همراهی انسان با شاخصه های سرد جهان امروز، بین او و اخلاقیات و معنویات فاصله انداخته و آرام آرام او را در فضای بحرانی شدیدی وارد کرده است. در اینجاست که برخی نویسندگان آثار ادبی سعی می کنند با بیان این واقعیت و نیز استفاده از شگردهای هنری در بحرانی تر نشان دادن موقعیت انسان در اوضاع کنونی، او را به فطرت خود بازگردانند و از خطر حاکم بر جامعه آگاهی بخشند. از میان این نویسندگان بزرگ، کافکا، یونسکو و ساراماگو به بحران انسان کنونی در جهان مدرن و پسامدرن آگاهی یافته و آن را در آثار خویش، یعنی مسخ، کرگدن و کوری تبیین کرده اند. این مقاله با رهیافت بینامتنی، این سه اثر را در ساختار و درون مایه بررسی می کند و ارتباط نشانه شناسیک آن ها را نشان می دهد.}, keywords_fa = {بینامتنیت,مسخ,کوری,کرگدن}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-8845-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-8845-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2008} } @article{ author = {Yavari, Hadi}, title = {Formulas in the Romance of Amir Arsalan}, abstract ={Formula is a structural element of popular romances. This essay analyzes the situation of this element in the romance of Amir Arsalan. First, the concept of formula in the field of oral composition is defined; then functional arrangement of formulas is presented (formulas construct linear process of the story, shape the space of the story and dialogical formulas); afterward, through analyzing the subset of this three major groups, qualitative and quantitative effects of the factors such as literary tradition, naqqali's (storytelling) tradition, naqqal (the storyteller), addressee, writer, social setting and other factors depending on this romance have been demonstrated. It should be pointed out that among the above factors the influence of epic and lyric text and artistic prose, domination of metaphorical pole of language and poetic quality of the text and sensible effect of the addressee and the writer of romance (Naser al-din shah and Fakhr al-dowleh) on the process of creating the romance have been also influential.}, Keywords = {Amir Arsalan,Formula,Naqqali (storytelling),Popular}, volume = {1}, Number = {4}, pages = {152-188}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {گزاره های قالبی در قصّه امیرارسلان}, abstract_fa ={گزاره قالبی یکی از عناصر ساختاری قصّه¬های عامیانه است. این مقاله درباره تحلیل جایگاه این عنصر در قصّه امیرارسلان است. نخست مفهوم این اصطلاح در حوزه شعر و ادبیّات شفاهی روشن می شود، آن¬گاه دسته¬بندی نقشگرا از گزاره¬ها (گزاره¬های سازنده روند خطّی داستان، شکل دهنده به فضای داستان و گفت وگویی) ارائه می¬گردد، سپس با تحلیل زیرمجموعه¬های این سه گروه کلّی، تأثیر کمّی و کیفی عواملی چون سنّت ادبی، سنّت نقّالی، نقّال، مخاطب، کاتب، زمینه اجتماعی و بعضی از دیگر مسائل وابسته به آفرینش این اثر نشان داده می شود. از این میان، می¬توان به تأثیر بسیار نثر فنّی و متون حماسی و بزمی، غلبه قطب استعاری زبان و شاعرانگی متن و تأثیر آشکار مخاطب و نویسنده قصّه (ناصرالدّین¬شاه و فخرالدّوله) بر روند آفرینش قصّه اشاره کرد.}, keywords_fa = {امیرارسلان,گزاره قالبی,نقّالی,قصّه عامیانه}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-910-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-910-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2008} } @article{ author = {Poorazar, Roy}, title = {Introduction and review of the book, Conversational imagination: Studies about the novel}, abstract ={}, Keywords = {}, volume = {1}, Number = {4}, pages = {189-203}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {معرفی و نقد کتاب: تخیل مکالمه‌ای: جستارهایی درباره رمان}, abstract_fa ={میخائیل میخائیلوویچ باختین2 در سال 1895م در شهر آریول روسیه دیده به جهان گشود. پدرش کارمند بانک، و به خانواده ای اصیل منسوب بود. نخستین مراحل آموزش او در خانه و زیر نظر معلم سرخانه ای آلمانی آغاز شد که از زبان روسی هیچ نمی دانست. او که از کودکی در فضایی دوزبانه بزرگ شده بود، به دلیل جابه جایی های فراوان شغلی پدرش، زبان های لهستانی، عبری و یدیش را فراگرفت و با فرهنگ های گوناگون نیز آشنایی یافت. در زمان تحصیل دانشگاهی نیز زبان های لاتین و یونانی را به خوبی آموخت. در سال 1918م در رشته آثار کلاسیک و متن شناسی از دانشگاه پیتروگراد دانش آموخته شد. در سال 1929م به اتهام ارتباط با اعضای مخفی کلیسای ارتودکس روسیه دستگیر، و به قزاقستان تبعید شد. از آنجا که در زمان پاکسازی های گسترده سیاسی در زمان استالین3، باختین در سمت معلمی گمنام در دانشکده تربیت معلم استان ماردوویا مشغول به کار بود، توانست از این پاکسازی ها در امان بماند. همواره در گروه های مطالعاتی شرکت می کرد که اعضای آن ها تخصص ها و علایق گوناگونی ازجمله فلسفه، زبان شناسی، موسیقی، مجسمه سازی و مانند این ها داشتند.}, keywords_fa = {جستارهایی درباره رمان}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7743-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-7743-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2008} } @article{ author = {Emaratimoghadam, Davoo}, title = {Introduction and review of the book, Ecocriticism}, abstract ={}, Keywords = {}, volume = {1}, Number = {4}, pages = {195-206}, publisher = {Tarbiat Modares University}, title_fa = {معرفی و نقد کتاب، اکوکریتیسیزم}, abstract_fa ={کتاب گرگ گرارد2 با عنوان اکوکریتیسیزم را می توان نخستین درآمد جامع به این نظریه دانست. مؤلف با بررسی دگرگونی های تاریخی اکوکریتیسیزم، خواننده را با کلیدی ترین استعاره های موجود در این حوزه از قبیل آلودگی، صحرا، آخرالزمان، سکونت، حیوانات و زمین آشنا می کند. درعین حال، این کتاب فقط به معرفی اکوکریتیسیزم و بررسی مسائل زیست محیطی در ادبیات محدود نشده و جایگاهی مستقل را به میان می کشد که گشاینده فصلی نو در بررسی های زیست محیطی و اکوکریتیسیزم است. نگرش گرارد، انتقادی است؛ به این معنا که علاوه بر معرفی مفاهیم و جریان های خاص اکوکریتیسیزم، میزان ایدئولوژیک بودن هریک از آن ها را نیز نشان داده و مدعی است که هریک از این مفاهیم که او آن ها را استعاره های فراگیر می نامد، برای ایجاد تأ ثیر اجتماعی و سیاسی خاصی شکل گرفته است. این کتاب یکی از سلسله کتاب های مجموعه اصطلاحات انتقادی جدید است که با هدف فراهم کردن درآمدی جامع و روشن به اصطلاحات رایج در نقد و نظریه معاصر به چاپ می رسد.}, keywords_fa = {}, url = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-11616-en.html}, eprint = {http://lcq.modares.ac.ir/article-29-11616-en.pdf}, journal = {Literary Criticism}, issn = {2008-0360}, eissn = {2538-2179}, year = {2008} }